Zoveel te doen

25 augustus 2015 - Cowra, Australië

Even een teken van leven zo tussendoor. We hebben namelijk haast. Hadden we al eens gezegd dat er in Australië heel veel te doen is? En dat wij alles willen doen, maar chronisch tijd tekort hebben? Maar geen zorgen hoor, we genieten van alles wat we doen en waar we zijn. Gewoon een kwestie van goede keuzes maken en daar worden we goed in.

We hebben het in ons hoofd gehaald dat we de Great Ocean Road willen rijden en daar zijn we nu op weg naartoe! Deze blog schrijven we daarom bij de MacDonalds in Cowra. Een stad met een WW2-geschiedenis, kwamen we net achter bij een holografische voorstelling in het lokale Visitor Information Centre. Daarvoor hadden we even tijd vrijgemaakt tussen het rijden door. Er is hier op het platteland van New South Wales namelijk weinig te zien, behalve heel veel groene weiden met koeien en schapen. En het regent, al 3 dagen lang en nog meer op komst.

Na Brisbane...

Na Brisbane hebben we een hele snelle drive-through gedaan aan de Gold Coast. Daar ligt o.a. het mooi genaamde Surfers Paradise, maar het lijkt er nergens op. Een volgestampt stadje met toeristenhotels en wolkenkrabbers, niets voor ons dus! Wij reden door naar Byron Bay, waar het een hééél stuk relaxter aan toe ging. Byron Bay is bekend onder hippies, surfers, backpackers en zou één van de paradijselijke stranden van Australië hebben (alweer?? - ja, ze hebben hier echt 10.000 mooie stranden).

Toen we daar aankwamen schrokken we nog van de regen. We moeten eerlijk bekennen dat we sinds onze reis in Australië nog maar 1 keer regen hadden gehad. Verder zijn we bijna elke ochtend wakker geworden met een zonnetje en blauwe lucht. Gelukkig komen we uit Nederland en hebben we geleerd dat je van regen niet smelt. We zijn er dus gewoon op uit gegaan en hebben vanaf de kliffen dolfijnen en walvissen zien zwemmen. En dat was gewoon gaaf.

De volgende dag scheen de zon weer en Byron Bay was zo lief, relaxed en mooi als in de boekjes. De woeste golven waren er nog steeds, maar die oogden nu een stuk vriendelijker. We hebben een surfles genomen en zijn de golven ingegaan. Hoogtepunt daarvan was de ‘party wave’: een golf waar je samen tegelijk in surft (en we stonden ook nog!).

Sydney

We konden helaas niet lang genoeg blijven om dreadlocks in ons haar (en baard) te laten zetten. We zijn doorgereden naar Sydney! Tja, Sydney, natuurlijk bekend van alle plaatjes van het Opera House, de Harbour Bridge, die serie over Bondi Beach… Hoe gaaf is het om daar dan ook echt rond te lopen. Sydney is echt een grote stad, die van alles te koop heeft. Een CBD waar alleen maar snelle mannen in pakken rondlopen, de toeristische trekpleisters, de havens, China Town en uiteraard paradijselijke stranden. Helaas dwong het weer ons om 2 van de 3 dagen daar stranden te bezoeken. Ondanks de winter werd het namelijk 27 graden. Bij Bondi Beach zagen we de hoogste golven die we ooit gezien hadden. We hadden medelijden met de surfklasjes die hier probeerden om überhaupt op hun bord te blijven LIGGEN (zie het filmpje). Surfen durfden we hier niet aan, zwemmen wel, met de lifeguards veilig achter ons.

Back to nature

Onze blog staat vol met foto’s van groen regenwoud, hoge bergen, mooie stranden… We zijn natuurlijk meer natuurmensen dan stadsmensen. Daarom hebben we snel de volgende reisbestemming opgezocht, de Blue Mountains. We schreven eerder over regen toch? Sinds eergisteren hebben we niets anders gezien. Evengoed zijn de Blue Mountains echt prachtig, en echt blauw! We hadden zelfs ons eigen privé-uitzicht, doordat we met de Van overal kunnen kamperen (zie foto’s).

Dat was het even voor nu! Onze volgende blog zal onze laatste in en over Australië zijn, want we zijn hier nog maar anderhalve week. Hopelijk hebben jullie in Nederland mooier weer dan hier!

1. Elly:
    25 augustus 2015
    Ha Rob en Dees, wat mooi om zo met jullie mee te reizen. Wat een fantastische belevenissen! Een groot avontuur. We blijven jullie 'dagboek' volgen. Groetjes, Kors en Elly
  2. Annette van Zwieten:
    25 augustus 2015
    Hey lieverds, wat is Australie mooi zeg, zo reizen wij ook een beetje met jullie mee. Maar: ik zou er zelf nu ook wel heen willen! Haha,jullie steken ons allemaal aan! Geniet! Dikke kus van mamma Annette
  3. Elmar:
    Mooi verhaaL! ENjoy
  4. Paps (Gerrit):
    26 augustus 2015
    Dag lieve kinders, wat een belevenissen en dan toch nog keuzes moeten maken, omdat je tijd tekort komt ....
    De reisverhalen zijn geweldig en ik kan me helemaal voorstellen dat je niet uitgekeken raakt!. We missen jullie wel maar als we door de de verhalen, foto's en skypen zien hoe jullie genieten, dan kunnen we alleen maar meegenieten. Echt fantastisch!
    Kusjes mams & paps