JA!

18 december 2015 - Bangkok, Thailand

De állerlaatste uren van onze reis zijn ingegaan. Geen nachtkaarsje, maar vuurwerk wilden we voor onze laatste week. En dat is gelukt. We schrijven weer vanuit Bangkok. Met de backpacks al in de flightbags is dit het laatste dat we doen, voor we de taxi naar het vliegveld nemen. Want helaas, aan alle goede dingen komt een eind. We zijn helemaal gaar na een reis van 20 uur in de boot, (mini)bus en achterop een pick-up vanaf Ko Pha Ngan. Even minder was dat er 3000 baht uit onze portemonnee is ‘verdwenen’, iets wat op deze route helaas vaak schijnt te gebeuren. Nu staan we voor nóg een lange reis en voorlopig de laatste.

It’s been a long time

Hebben we al eens verteld hoe snel we de tijd vinden gaan? 30 juni stonden we op Schiphol, na een hele bijzonder en liefdevolle week met al onze familie en vrienden nog vers in ons hoofd. En sinds dat moment tellen sommige van deze lieve mensen al af naar onze terugkomst. Maar dat leek voor ons nog eeuwen te duren. En nu is dat morgen. Zo onwerkelijk als het voelde dat we weg zouden gaan, bijna een half jaar geleden, zo onwerkelijk voelt het nu dat onze reis morgen ophoudt. Zo lang reizen voelt voor ons niet als vakantie, maar echt als een nieuw leven. Misschien zijn we zelfs wel veranderd, vragen we ons af. Zo voelt het soms, maar soms ook niet. Thuis zal het vast schakelen worden, maar geen idee in hoeverre… We staan weer voor een nieuwe levensfase, het grote mensen leven waarin we allebei fulltime gaan werken.

We hebben gezien en gedaan wat we wilden. Onze bucketlist is kleiner geworden, en toen weer groter geworden. De vrijheid Down Under was heerlijk, de natuur in NZ adembenemend en Zuidoost Azië was een nieuwe fantastische wereld. Hoe meer we reisden, hoe meer we nog méér willen zien. Nieuwe reisplannen hebben we dus allang gemaakt. Maar nog niet voor nu, voor ooit. Nu gaan we naar huis en dat is oké. Zeker met de decembermaand zijn we onze lieve vrienden en familie meer gaan missen. Dus ja, we komen echt thuis!

En wie had gedacht dat zoveel mensen via de blog met ons mee zouden reizen? Wauw, echt geweldig! We voelen ons echt mega-vereerd dat jullie meelezen, meeleven en soms meeschrijven in de reacties. Dus bedankt!

Maar we zijn nog heel, héél eventjes niet terug, dus geniet nog mee van dit verhaal.

Paradise once again

Sinds de laatste blog op Ko Lanta gingen we van de radar op Ko Rok, waarover later meer. Daarna naar Ko Pha Ngan. We hebben de afgelopen week vrijwel niets gedaan. Eindelijk. We waren op paradijselijk mooie stranden en onze energie levels waren te laag om iets te ondernemen. “Zullen we nog een scooter huren, of naar een jungleparty gaan?”, vroeg één van ons bijvoorbeeld. “Hmmm, of we blijven lekker op het strand hangen.” Zo werd het ongeveer 12-0 voor het strand. Het was gewoon even goed zo. Genoeg gedaan, genoeg gezien, tijd voor ontspanning.

Het toppunt was op het Chantaramas Resort op Ko Pha Ngan. Ons voornemen was om voor onze laatste dagen een resort te boeken. De enige voorwaarde was: een infinity pool (check de foto’s). AWESOME! Combineer zon, zee, strand met een infinitypool en mojito’s bij zonsondergang en je hebt de ultieme chill-combo, kwamen we achter. En daarna nog eens lekker slapen in een marshmallow-zacht-triple-kingsize bed. Na een warme douche (dat was lang geleden), die eindelijk eens niet boven de wc hing (nog langer geleden). Genieten!

Verder reizen...

Oh ja, Ko Rok. Dat werd voor 2 dagen even helemaal ons eigen paradijsje. Sindsdien lopen we op wolkjes en kan het echt niet meer stuk. Misschien weten jullie nog hoe gaaf we de Whitsundays vonden. Dat smaakte naar meer. Op Ko Rok gingen we weer kamperen. Het was wat minder afzien, want de tent was al opgezet, er waren wc’s, douches en zelfs een restaurant. Toch waren er maar drie stellen inclusief wij op het hele eiland. Een stukje lopen en we vonden ons eigen privéstrand voor de hele dag. Alleen wat krabjes liepen rond. Wauw, wit zand, palmbomen, kristal-helder water, tropische vissen. En helemaal samen…

Het was op deze plek dat Rob aan Dees vroeg of zij met hem wilde trouwen.

En ze zei JA!

Volgende week is het 10 jaar geleden dat we wisten dat we allebei deze reis ooit wilden gaan maken. Dat we dat 10 jaar later samen zouden doen hadden we niet durven dromen. We did it. We zijn trots. Onze schoenen zijn versleten, maar dat houdt ons niet tegen om nog héél lang samen verder te reizen.

Lieve mensen, met deze woorden laten we jullie even achter en stappen wij zo het vliegtuig op.

Veel liefs en tot snel!

Rob & Dees

1. Sanne Bakuwel:
    Wauw!!!!! Gefeliciteerd! Goede reis terug. Heb van jullie verhalen genoten
  2. Cynth, eer, floor:
    18 december 2015
    Jaaaaa! Wat een mooie afsluiting! Die rust hebben jullie absoluut verdiend, en wat heerlijk dat jullie het samen zo gevonden hebben met elkaar.

Wij hebben ongelofelijk genoten van jullie reis! Van de foto's, de geweldig goede verhalen en de gesprekken. Maar we zijn wel onwijs hyper dat jullie weer naar huis komen. Jullie zijn gemist! Tot heel heel erg snel :):):):):)

Goede vlucht :D
  3. Dini:
    18 december 2015
    Prachtig geschreven goede reis terug. Genoten van jullie verslagen.
  4. Hanneke filippo:
    18 december 2015
    Jaaaa daar zat ik stiekem eigenlijk de heeeele tijd al op te wachten...op dat ene zinnetje...dat vast op een prachtige plek uitgesproken zou gaan worden...en ja hoor!!!!!
    Het wordt mevrouw ERNST !!
    Gefeliciteerd!!!
  5. Chantal (dansen):
    18 december 2015
    Wauwwwww wat onwijs gaaf!!! Gefeliciteerd jullie 2!!!! Fijn dat jullie weer naar huis komen maar jammer dat dit reis boek ten einde is. Maaaaar het is wel met een HAPPY END!!!! Goede terug reis!
  6. Peter:
    18 december 2015
    Hoe kan je zo´n enorm prachtige reis afsluiten? Met een huwelijksaanzoek natuurlijk :-). Prachtig gedaan man!
    En dan gelukkig ook nog een JA :P
    Gefeliciteerd allebei :-)

Een heel goede, snelle en rustige terugreis.

Groetjes,
    Marina en Peter
  7. Nettie:
    19 december 2015
    Wauwww!!!! Van Harte gefeliciteerd!! Super gaaf. Wat heb ik genoten van jullie prachtige verhalen, de mooie reis en alle foto's! Geweldig hoe jullie de verhalen zo levendig weten te beschrijven. Te gek om dit allemaal zo met jullie mee te mogen maken. En dan zo'n mooie afsluiting met een huwelijksaanzoek. Allebei van Harte hiermee! Super romantisch lijkt mij. Ik wens jullie een goede thuiskomst en voorspoedige vlucht. Liefs en kus Nettie
  8. Jw en Emma:
    19 december 2015
    Gefeliciteerd! Wat een bijzonder einde van een fantastische reis! Geniet ervan samen en een hele goede terugreis. Tot gauw. Liefs van ons