See you when you see us!

8 december 2015 - Ko Lanta, Thailand

Daar zijn we weer, vanuit Ko Lanta, Thailand. Dit keer vanaf de prachtige stranden. We houden het kort, want… nog maar 11 nachtjes slapen en dan zit het er al weer op. De tijd gaat onverbiddelijk snel! We missen onze lieve vrienden en familie thuis, maar hoe dichterbij 19 december komt, des te minder graag willen we terug. Komt zo’n gave ervaring ooit nog terug??? Oké, we lopen op de zaken vooruit nu. Zover is het nog niet.

Sneltreinvaart naar de jungle

Vanuit Siem Reap vlogen we naar Surat Thani. We landden in de middag en konden na een snelle, ernstig pittige hap nog precies mee met de minivan naar Khao Sok National Park. Daar kwamen we om 20:00 aan, waar het tot onze verbazing nog mogelijk was om met de 2-daagse trip van de volgende dag mee te gaan. Snel naar bed en de volgende ochtend vroeg weer op!

“Big Man”, onze Thaise gids, haalde ons de volgende ochtend op. We gingen met dezelfde mensen die we in de minivan al ontmoet hadden. Meteen gezellig dus. Hij nam ons mee in weer een minivan en daarna een longtail boot, het meer op. Daar kwam eindelijk rust. Een prachtig meer, met jungle en reusachtige limestone rotsen overal er omheen. We sliepen in bamboehutjes die op het meer dreven. De locatie was prachtig, het water weldadig warm om in te zwemmen en het uitzicht fantastisch. Het regende, wat het helemaal uniek maakte, zo rustgevend. Enige minpunt was dat de bamboehutjes in geen maanden waren schoongemaakt, gerepareerd of het beddengoed gewassen was. Niemand had (lekker) geslapen. In die 2 dagen deden we ook jungletrektochten, waarvan het hoogtepunt was dat we door groten liepen en zwommen, waar bizarre spinnen en vleermuizen zaten. En in de jungle natuurlijk apen, heel veel apen.

Voluit zon, zee en strand!

Na de jungletocht was de sneltrein vaart weer terug. Het chilldeel van onze reis is aangebroken. We twijfelden ernstig of we na de gebroken nacht nog even rustig aan in de jungle wilden slapen of meteen door wilden. Toen we informeerden bij ons guesthouse werd ons verteld dat de minivan naar Krabi over 5 minuten voor de deur zou staan. Dóór dus! Op zich prima, want dat betekende extra strand-tijd! En op de stranden kwam er toch echt rust. Klinkt misschien gek, maar ontspannen is best wel lastig als je 5 maanden van hot naar her reist. Continu dat gevoel van: “What’s next? Wat doen we morgen?”. Maar we ontdekten dat we echt prima waren waar we waren. Op het strand, boekje erbij, zwemmen, eten, slapen…

We bleven een aantal nachten op Railay Beach. Hier vind je het iconische Thaise strand met die gigantische rotsen die steil in de zee lopen. Rob had hier in zijn kantoor zelfs een canvas van om stiekem bij weg te dromen tijdens het vele rapportages opmaken. Wauw, hoe bijzonder om er dan daadwerkelijk te zijn! Het was gewoon zo mooi als onze verwachting (die torenhoog lag). We kwamen hier zo extreem tot rust dat we zelfs een heel extra nachtje bij hadden geboekt – oh my Buddha!

Daarna door naar Ko Phi Phi, party-island. Buckets overal, net als paradijselijk mooie stranden. We vierden hier hét grote 5 december feest: de verjaardag van de Thaise koning. De volgende dag zagen we de kerstbomen opgetuigd worden. Best een bizarre ervaring, met rond de 30 graden aan het strand! 2 nachten hier waren genoeg, en daarna door naar het veel rustigere Ko Lanta, waar we nu zijn. We slapen in een bungalow aan het strand! Voor omgerekend €13,-! En voor nog geen €10,- eten we op witte stoeltjes onder een bamboe-parasolletje op het strand. Als dit niet paradijselijk is…

Robinson

Maar het kan ons niet gek genoeg ;). We gaan van druk naar steeds rustiger, bijna level Cast Away (Wilson!!!!). Morgen vertrekken we naar Ko Rok, waar we niet alleen gaan snorkelen, maar ook nog eens een aantal nachtjes blijven slapen op dit onbewoonde eiland (jungledieren en af en toe een Ranger niet meegerekend). Écht nog even helemaal weg samen, nu het nog kan. Van de radar. Want zo willen we onze laatste ruime week doorbrengen.

Dus, zoals ze hier zeggen:

See you when you see us!

1. Peter:
    Hoi Dees en Rob,

Dankzij jullie verhaal en foto´s hebben we zo´n zin om meteen het vliegtuig te pakken en Thailand weer te gaan bezoeken :-). Leuk om te lezen wat jullie nog meer in Thailand hebben ondernomen.
    Ik begrijp dat jullie Phi Phi Leh niet hebben bezocht?.Je kunt daar wel prachtig snorkelen en ook de baai waar o.a. The Beach is opgenomen is idyllisch. Maar jullie zullen ongetwijfeld nog wel andere mooi plekjes vinden.
    Veel plezier nog de laatste dagen.

Groetjes,
    Marina en Peter
  2. Annette van Zwieten:
    8 december 2015
    O wat heerlijk, wat mooi, !
    knuffel van mamma Annette
  3. Cécile Franzen:
    8 december 2015
    Wat een mooie foto's! Geniet er nog even van samen!!
  4. ErCyFlo:
    9 december 2015
    Zitten heerlijk mee te genieten van de verhalen en de foto's!! Lekker luieren de laatste dagen! X
  5. Maurice:
    9 december 2015
    Het blijft geweldig om jullie interessante en komisch geschreven verhalen te lezen! Ook de foto's geven een goede sfeerimpressie van de paradijselijke locaties.Nog heel veel plezier de komende dagen!