Naam:
Foto’s:
464
Video’s:

Over ons

Jullie kennen ons zo langzamerhand vast wel.

Waarom we gaan? Rob: yolo? Dees: op ontdekkingsreis!

Maar even serieus, deze vraag stellen mensen best vaak... en wij ons zelf ook. Het antwoord weten we eigenlijk niet. Nog voor we verkering hadden stonden we na schooltijd voor onze middelbare school te praten. We wilden allebei reizen, zo ver mogelijk weg. Vrij zijn, avonturen beleven, nieuwe dingen doen! Australië is gaaf, zeeën van land, kun je goed backpacken. Nieuw Zeeland is supermooi, daar is Lord of the Rings opgenomen. Heb je The Beach gezien? Thailand dus. De plannen lagen er, we waren zelfs langs Kilroy Travels geweest en hadden alles uitgedokterd...

Maar helaas, het kwam er 'gewoon' niet van: te druk, geen geld, te moeilijk, toch maar eerst studeren, etc. Een aantal studies en baantjes, samenwonend en inmiddels bijna 10 jaar verder. Om ons heen komen de keuzes in zicht. Welke kant willen we op: een koophuis, kindjes, een kat? Of toch... Wij stellen ons zelf weer de vraag: zullen we gaan? Na lang wikken en wegen komt er een conclusie: het is nu of nooit.

We gaan!

Over onze reis

We hebben onze oude plannen opgeduikeld (uit 2006!). De plannen zijn ongewijzigd: eerst naar Australië voor 2 maanden, de East Coast afreizen van Cairns naar Melbourne met een campervan. Vervolgens 2 maanden naar Nieuw Zeeland, van Auckland naar Christchurch, de natuur bewonderen met muziekjes van Lord of the Rings in ons hoofd. Tot slot gaan we 1,5 maand naar Thailand, want the Beach (clichés, jammer dan ;)). Tussen Nieuw Zeeland en Thailand stoppen we voor een paar dagen in Taipei, want daar moet het vliegtuig tanken. Wat een avontuur, we hebben er zin in! Kijk voor de route ook op de kaart.

Dit is zo'n beetje alles wat we gepland hebben tot nu toe: de tickets. Super spannend, want de rest besluiten we onderweg. Maar de vrijheid maakt juist het avontuur.

Al onze belevenissen kunnen jullie hier volgen. Geniet lekker mee!

Bezochte landen

Wij hebben 19 landen (8%) bezocht:

Australië, België, Cambodja, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Italië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Slowakije, Taiwan, Tanzania, Thailand, Turkije, Zwitserland.