hi mate, how're you doin'?

5 juli 2015 - Cairns, Australië

Hier zijn we met de eerste update!

We hebben er een hele lange vlucht op zitten, maar die liep helemaal zonder vertraging. Eerst naar Bangkok, toen Taipei, Sydney en tot slot Cairns. Slapen was er helaas niet echt bij, maar we konden wel heel veel films kijken en tetris spelen in vliegtuig. Samen met de jetlag (8 uur later is het hier!) hadden we dus wat tijd nodig om bij te komen en hier te acclimatiseren.

Om te beginnen is het hier namelijk hartje winter, wat wil zeggen dat het 'maar' 25 graden i.p.v. 30 graden is. We kwamen aan in de eerste week van de Australische wintervakantie, die totaal 2 weken duurt. We begrepen uit de laatste voorspellingen dat het in NL een stukje warmer was, dus voor het weer hadden we kunnen thuisblijven (of juist niet ;)). Hier kan het weer alle kanten op gaan. De temperatuur is hier echt top, niet te warm en niet te koud. Omdat het klimaat hier tropisch is lijken de mensen permanent in vakantie-stemming en is iedereen heel beleefd. Letterlijk iedereen, van de cassiere tot de straatmuzikant (foto), begroet je met "hello mate, how're you doin'?". Verder zijn hier nog 1001 andere dingen heel normaal. Zoals dat je op de boulevard moet oppassen dat krokodillen je niet opeten (in de praktijk valt dit mee, geen 1 gezien). Iedereen rijdt ook aan de verkeerde kant van de weg. En er staan levensgrote bomen mét lianen midden in de stad. De stoplichten zijn ook raar (kijk het filmpje maar).

Ons hostel heet Dreamtime Travellers Rest, zegt ook genoeg. Voor Dees voelt dit aan als opnieuw op kamers zijn: badkamer, keuken, wc etc. delen met zijn allen. De aankomst in dit hostel verliep trouwens precies volgens het backpackers-boekje. We misten onze transfer op een haar na, maar de shuttle-bus chauffeur pikte ons nog net op toen hij met gierende banden optrok en de hoek om wilde gaan. De beste man deed ons eng veel denken aan Mike van Breaking Bad: weinig woorden en ijzeren efficiëntie. Onze backpacks achterin doen, überhaupt afdoen en gaan zitten kostte al snel te veel tijd. Hij reed als een gek, doch beheerst, al bellend (handsfree welteverstaan) om nog meer mensen efficiënt in zijn strakke schema in te plannen. In ons hostel startte op het gemeenschappelijke 'big screen' prompt The Beach. Het hostel is fantastisch, foto's komen later nog.

Al met al was het de afgelopen dagen flink bijkomen dus en wennen. De afgelopen anderhalve week waren giga-hectisch met afronden op het werk, de laatste reisvoorbereidingen en heel vaak afscheid nemen. En dan mag je opeens vakantie vieren en doen wat je wilt. Dat valt serieus nog niet mee. Maar ik geloof dat we de Aussie vibe te pakken beginnen te krijgen. Zoals ze hier zeggen: "no worries mate".

Dingen die we al gedaan hebben zijn o.a. lokale dingen als hardlopen op de Esplanade, Rusty's market bezoeken en.... Great Barrier Reef! En ja, het was zo gaaf als je ervan mag verwachten. Letterlijk alle kleuren koraal en vissen bij elkaar. Zelfs vissen met alle kleuren van de regenboog in 1 vis! Zeeschildpadden en oesters van 1 meter breed... We zouden het zelf niet geloven als we het echt hadden gezien. We hebben bewijsmateriaal op de foto's.

Morgen checken we alweer uit in Cairns, want we krijgen onze campervan! We hebben besloten dat we eerst nog even naar het noorden gaan, o.a. Daintree Forest bezoeken (oudste regenwoud ter wereld). Zin in!

G'day mates!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annette van Zwieten:
    5 juli 2015
    Hoi lieverds, geweldig van jullie te horen, wat een mooi verhaal, ik geniet van jullie ! XXXXXmamma
  2. Annette van Zwieten:
    X
  3. Michelle:
    5 juli 2015
    Wat leuk om te lezen!! Foto van Mike gemaakt?! En de vissen, nu al benieuwd naar jullie foto's. Veel plezier alvast met de camper!
    En ja, hier was het de afgelopen dagen erg warm weer, maar as we speak begint het te stormen.
    Watch the crocodiles mates en tot gauw weer!
    Xxx
  4. Corine:
    5 juli 2015
    Hoi jongens!! Wat leuk om te lezen allemaal! En met de foto's erbij, nu al jaloers en jullie zijn er nog niet eens een week! :) veel plezier met de campervan en tot jullie volgende verhaal! Liefs
  5. Papa Ronnie:
    5 juli 2015
    Fantastische foto's ben nu al benieuwd naar wat er nog komen gaat.
    Veel plezier en geniet van jullie vakantie. X
  6. Cynth, eer, floor:
    Wauw! Supergaaf!!!

Erg leuk om te horen dat jullie al zo veel vette dingen hebben gedaan en gezien. Vooral Great Barrier Reef klinkt echt supermooi! En lekker kunnen doen waar jullie zelf zin in hebben, fantastisch! geniet er lekker van en we kijken heel erg uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs van ons
  7. Paps (Gerrit):
    5 juli 2015
    Super leuk en mooi om zo jullie ervaringen en belevenissen op afstand mee te maken. Morgen weer een nieuwe belevenis op naar het oudste regenwoud!
    Heel veel plezier.

Xxxx paps
  8. Nettie:
    5 juli 2015
    Super gaaf om jullie verhaal te lezen, foto's en het filmpje te zien!! Ook heerlijk dat de reis, ondanks zo'n enorme afstand, voorspoedig is verlopen. Nu is het dan echt zo ver om lekker met jullie campervan te gaan reizen en al het moois te gaan bezoeken. Op naar het oudste regenwoud! Wauw. Liefs, nettie
  9. Gerrit en Carla:
    5 juli 2015
    Ha lieve kinders. Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten en wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt.. ( Stiekem vind ik die van jullie samen het leukst---ahh) Heel veel plezier met jullie campervan, ik ben benieuwd naar het volgende verhaal! Heel veel liefs
    mams
  10. Herman Ernst:
    5 juli 2015
    Wat geweldig wat jullie in één week al hebben meegemaakt.
    Nu op naar het noorden met de camper, leuk leuk en lekker genieten.
    Groetjes en tot laterrrrrrrrr!!!
  11. Maurice:
    6 juli 2015
    Hey Aussies!

Wat super leuk om jullie verhaal te lezen! Zo te horen hebben jullie de smaak al goed te pakken. Heerlijk hoor, die vrijheid! Mooie foto's ook van het Great Barrier Reef enzo. Veel plezier de komende tijd en.... no worries mates ;)

Liefs van ons!
  12. CH:
    12 juli 2015
    Hey Dees & Robert!

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen & jullie reis is nu al helemaal top! Geniet samen en ik kijk uit naar jullie volgend verhaal!! (:

xxx